Enlance donde aparece el taller:
http://www.calameo.com/read/004089762e460c028a2aa
ANDRÉS, ALEJANDRO Y MIKEL.
http://www.calameo.com/read/004089762e460c028a2aa
ANDRÉS, ALEJANDRO Y MIKEL.
CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL) EN
EDUCACIÓN FÍSICA
Nuestro grupo se encargó de la realización del calentamiento
y vuelta a la calma de forma general, para que los demás grupos luego realizase
sus tareas específicas. Es por eso que solo se especifican los ejercicios de
calentamiento, vuelta a la calma, objetivos y contenidos.
CLASE EN INGLÉS (CALENTAMIENTO Y VUELTA A LA CALMA)
Calentamiento – Warm up
-Tobillo: ankle (making circles).
-Rodilla: knee (up and down).
-Cintura: waist (making circles).
-Hombros: Shoulders (crossing the arms).
-Cuello: Neck (right and left and making circles).
Game for warm up – Hoops
and colours.
The students have to associate
each colour of the hoops with a part of the body, in this case the leg are the red
hoops, the head are the green hoops and the nose are the yellow
hoops.
When the teacher says leg, for
example, all the students have to go to the red hoops, the students that goes
to the hoop in last place, have to make a weak punishment, in this case 5
pushups.
Game for warm up – Symon
says.
This is the classic game, that
consists in, the teacher says in loud: Symon says!!!! Everybody JUMP!! And all
the class have to jump at the same time. The person that makes the action in
the last place have to make also a punishment. In this case, the person have to
introduce himself to the rest of the partners (saying the address, the
favourite sport and the favourite sportman or sportwoman).
Game for the cool down –
the bomb fire.
This game consists in make a big
circle, all the students have to sit down on the floor except one of the
students that have to count up to ten, while the rest of the students pass the
ball as quickly as they can. The student that have the ball in the hand in the
last place, have to make 5 abdominals.
Contenidos.
1.2.- Calentamiento general y
vuelta a la calma. Concepto y fases. Aplicación y valoración como hábitos
saludables al inicio y final de una actividad fisicomotriz.
Objetivos
1. Comprender y valorar los efectos
de la práctica físico-motriz en la mejora de la salud y la autoestima,
adoptando una actitud crítica y consecuente sobre el conocimiento y tratamiento
del cuerpo y ante los estereotipos sociales que se asocian a la imagen corporal.
3. Utilizar y comprender técnicas
básicas de respiración y relajación como medio para reducir desequilibrios y
aliviar tensiones producidas en la vida cotidiana y en la práctica de
actividades físico-motrices.
No hay comentarios:
Publicar un comentario